ul. Bolesława Prusa, 24-100 Puławy

Co musi wiedzieć menedżer?

Niejednokrotnie aktualnie słyszy się o tym, jak dużo osób marzy o pracy w charakterze menedżera, najlepiej w dużym przedsiębiorstwie. W rzeczywistości wielu ludzi nie do końca zdaje sobie sprawę, jak bardzo zaawansowane i zawiłe powinności wchodzą w zakres czynności menedżera. Co warto wspomnieć na wstępie, nie każda osoba nadaje się do wypełniania obowiązków menedżera ze względu na niedobór podstawowych predyspozycji. Cechy charakteru i stylu bycia są to bowiem niezwykle istotne. Dobrze jest, jeżeli określona osoba może przewodniczyć grupom różnej wielkości.

trener

Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com

Równocześnie kierownik nie może zarządzać jedynie według własnego uznania, a brać pod uwagę zdanie osób na niższych stanowiskach. Obowiązek menedżera wiąże się przede wszystkim z wielką odpowiedzialnością za przedsiębiorstwo i pracujących w nim ludzi. Na to stanowisko nadaje się więc człowiek sumienny i obowiązkowy. W tego rodzaju pracy liczą się jednak nie tylko cechy charakteru. Różnego rodzaju inne umiejętności można nabyć, biorąc udział w szkoleniach.

Oferta szkoleńSzkolenia menedżerskie można ukończyć w dużej ilości miejsc, w tym niektóre mają charakter międzynarodowy. Każde z nich natomiast przyznaje certyfikaty, którymi uczestnik może w przyszłości się legitymować. Duża zaletą takich kursów jest to, że sporo z nich ma charakter wyjazdowy. W ten sposób kurs staje się znacznie bardziej atrakcyjny i urozmaicony. Szkolenia dla kierowników tego typu dotyczą różnego rodzaju umiejętności i przymiotów rozwijanych u ewentualnych lub obecnych menedżerów. Niektóre ze szkoleń mają również charakter ogólny, a więc uczestnicy mogą tam opanować kilka rozmaitych zdolności równocześnie.

Treść szkoleńUczestnicy w ramach szkoleń zyskują wiele potrzebnych umiejętności. Są to przykładowo cechy związane z bezpośrednim kontaktem z ludźmi i umiejętnościami zarządzania zasobami ludzkimi. Wiadome jest bowiem, że każda osoba wymaga innego podejścia, zwłaszcza ze strony ludzi, którzy zajmują wyższą pozycję. Menedżerów uczy się więc metod skutecznej rozmowy, wyrabia się w nich cechy niezbędne dla efektywnej pracy z ludźmi. Wśród nich na przykład niezwykle istotna i ceniona jest umiejętność współpracy, a także odpowiednie reagowanie na nieporozumienia powstałe w grupie.