ul. Bolesława Prusa, 24-100 Puławy

Outsourcing usług księgowych

Kilkanaście lat temu księgowa w przedsiębiorstwie była niezastąpiona. Współcześnie coraz częściej firmy korzystają z usługodawców zewnętrznych do realizowania usług księgowych i finansowych. Outsourcing księgowości, przygotowywania sprawozdań finansowych czy obsługi kadr i płac pozwala w szczególności oszczędzić pieniądze firmy.

praca

Autor: KIANO
Źródło: KIANO
Zmniejszenie kosztów dla różnej wielkości firm wynika z ich różnych sytuacji rynkowych. Dla niewielkich firm zatrudnienie dedykowanego pracownika i zapewnienie mu wymaganych szkoleń jest droższe niż zlecenie obsługi stanowiska firmie zewnętrznej. Osoba zatrudniona na pełnym etacie nie ma z reguły też tak dużo zadań, by spożytkować cały dostępny czas. Więcej na Największe korporacje traktują outsourcing jako formę inwestycji z, której profity będą widoczne za jakiś czas. Niższe koszty powstają w konsekwencji niższych opłat w stosunku z utrzymaniem własnego działu jak i z mniejszej ilości błędów firmy specjalistycznej. Na przykład badanie sprawozdań finansowych jest trudnym zadaniem a błędnie wykonane ma poważne skutki finansowe i czasochłonne. Czytaj też

Preferując zlecanie danych działań przedsiębiorstwo może skupić swoją energię na głównej działalności, specjaliści z firmy zewnętrznej utrzymują z reguły wyższy poziom usług (np. audyt finansowy jest z reguły przeprowadzony bardziej obiektywnie niż przez naszych własnych pracowników, pracownicy firmy zewnętrznej mają obowiązek stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych), przenosi się ryzyko ponoszone w związku ze skutkami uchybień naszych pracowników. Poza wymienionymi zaletami ciężko zignorować wady. Skomplikowany przepływ danych, mniejsze poczucie bycia odpowiedzialnym za losy naszej organizacji, ograniczone możliwości szybkich zmian w procesach, które zlecamy to tylko niektóre z nich.

Trudno nie uwzględnić wszystkich powodów, dla których outsourcing stał się tak powszechny na zachodzie i coraz bardziej cieszy się popularnością w polskich firmach. Warto więc przeanalizować wszystkie za i przeciw i wybrać najlepszą opcję dla swojego przedsiębiorstwa. autor (polecamy kontynuuj)

Autor: