
dyscypliną znacznie młodą, jej skuteczność w pomaganiu firmom jest znacznie wysoka. Nie bez powodu tak zdecydowanie w nowym tysiącleciu rośnie zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi. Zawdzięcza to bezpośredniemu czerpaniu z tych nauk psychologicznych, jakie koncentrują się na czasie teraźniejszym , a także przyszłości – dobry coach bowiem ma dużą świadomość, że przeszłość nie jest w stanie ulec zmianie. Celem coachingu jest odkrycie bądź odnowienie motywacji oraz poznaniu własnych atutów. Najlepiej, aby każdy pracownik robił to, w czym jest autentycznym profesjonalistą, specjalnie jeżeli w poszczególnej dziedzinie – chociażby ekonomii, prowadzeniu ważnych rozmów czy przyswajaniu języków obcych – jest z natury predysponowany, oraz coaching ma na celu wspomaganie tego procesu. Każdy chce wykonywać pracę, którą zwyczajnie ceni robić. Metoda coachingu bazuje najczęściej na dobrowolnym spotkaniom, w którym coach zadaje pewne kluczowe zapytania oraz pomaga pracownikowi bądź menedżerowi odkryć, które są najkorzystniejsze sposoby na osiągnięcie poszczególnego celu. Zalety z świetnych szkoleń motywacyjnych są bardzo wysokie, oraz na nich opiera się współczesne zarządzanie (zobacz zarządzanie strategiczne szkolenie) przedsiębiorstwem.
Ponieważ coaching zaczerpuje z wiedzy psychoterapii, skorzystanie z niego jest bardzo praktyczne. Pozwala też na obalenie wybranych mitów dotyczących pracy, powszechnych jeszcze czasami współcześnie.Dobry coach zdaje sobie sprawę dla przykładu, że pracoholik nie jest, wbrew obiegowej opinii, pracownikiem doskonałym – ze względu na swe bariery psychiczne , a także permanentne zmęczenie zazwyczaj poziom jego czynności jest pogorszony, a sam czuje się nieszczęśliwy. Wówczas znacznie istotne jest odkrycie jego prawdziwych motywacji , a także wyrobienie pewnych istotnych nawyków. Współcześnie wiele problemów
z kwestiami biznesowymi w sklepach są w stanie pomóc rozwiązywać wykwalifikowani specjaliści zajmujący się ułatwieniem działania firmy.