ul. Bolesława Prusa, 24-100 Puławy

Sprawne negocjacje w firmie

Komunikacja między ludźmi – pozornie rzecz banalna. Każdy z nas od otwarcia oczu rankiem po wieczorny paciorek się komunikuje. Od najprostszych pozdrowień w stylu „witaj”, po skomplikowane informacje przykładowo na temat swoich uczuć. Czynimy to wszystko intuicyjnie, prawie się nie myśląc o tym. O ile w osobistych kontaktach możemy sobie przyzwolić na dowolność, wolność a nawet błędy w tym temacie, to w relacjach firmowych wymaga się od nas profesjonalizmu i kompetencji. Z pewnością jednym ze składników nadmienionych pojęć jest umiejętność komunikowania się z kontrahentami w sposób przede wszystkim efektywny.

komunikacja

Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com
Niektórzy z nas mają znakomicie rozwinięte wyczucie na drugiego człowieka. Im nie konieczne są specjalistyczne szkolenia z zagadnień komunikacji. Większa część z nas jednakże aby skutecznie reprezentować firmę na zewnątrz musi nauczyć się kilku rzeczy. Przeważnie jasno artykułować swoje oczekiwania (bez okazywania zbytecznej agresji), sztuki słuchania naszego rozmówcy i znajdowania wspólnych punktów stycznych tak, aby każda ze stron miała poczucie wygranej. Zajęcia pod tytułem „Szkolenia Komunikacja” z całą pewnością realizowane winny być w działach przedsiębiorstwa odpowiadających za kontakt z kontrahentami, a więc w wydziale marketingu, sprzedaży, czy w dziale zaopatrzenia. Nie jest to wszakże jedynie właściwością tych właśnie oddziałów (wszystko co musisz wiedzieć o szkoleniach z komunikacji).

Niezmiernie ważne są podobne umiejętności także u menadżerów wyższego i średniego szczebla. Treningi z obszaru komunikacji przydadzą się na pewno podczas negocjacji.

Zaabsorbowała Cię prezentowana kwestia? Kliknij zatem tu oraz przeczytaj więcej na stronie. Zamieszczone tam materiały również Cię niezwykle zaciekawi!

W trakcie takich treningów kierownik czy dyrektor dowie się (albo sobie przypomni) jak wygląda mowa ciała – zarówno własnego jak i przeciwników – w negocjacjach. Nauczą się oni rozpoznawać i skutecznie reagować na ukryte komunikaty adwersarzy, a także panować w dużym stopniu nad własnymi emocjami. Takie umiejętności mogą w sposób istotny wpłynąć zysk firmy nie tylko poprzez zdobytą wiedzę o bardziej efektywnych negocjacji bądź kontaktów z kontrahentami. Także wpłyną one dodatnio na stosunki międzyludzkie wewnątrz przedsiębiorstwa. Lepiej komunikujący się personel to bardziej harmonijna współpraca, a w rezultacie wyższa jakość pracy jak też wydajność pracowników (więcej o autorze na