ul. Bolesława Prusa, 24-100 Puławy

Charakterystyka programów motywacyjnych i lojalnościowych

Dziedziną kierowania przedsiębiorstwem kieruje szereg generalnych zasad, z jakich zasadnicze są niezmienne na przestrzeni lat. W przedsiębiorczości najczęściej chodzi przede wszystkim o zdobycie klientów, co można czynić różnymi metodami.

loyaltyzen
Oprócz pozyskania klientów ważna jest również kwestia kolejna, czyli zatrzymanie ich i wywołanie przywiązania do produktu. Żeby jednak cała firma działała prawidłowo, a do tego dynamicznie, konieczne jest zatrudnianie wykwalifikowanych i pracowitych ludzi.

Jasne jest, że w każdej firmie nacisk kładziony jest na zatrudnianie jak najbardziej wykwalifikowanych profesjonalistów. Nie wszyscy właściciele przedsiębiorstw mają jednak świadomość, że równie istotne jest zwracanie uwagi na poziom motywacji zatrudnionych ludzi. Do tego celu stworzono przykładowo specjalne programy motywacyjne (więcej informacji), które są zawiłymi systemami, mającymi na celu zachęcanie zatrudnionych do osiągania następnych poziomów w firmie.

Kto korzysta z programów lojalnościowych?Jeżeli chodzi o opisane uprzednio namawianie klientów do wybierania określonych produktów i starania o przywiązanie ich do określonej marki, to do tych celów stworzono wyspecjalizowane programy lojalnościowe. Wielu ludzi nawet nie wie o tym, że biorą udział w przynajmniej pojedynczym programie tego rodzaju. Ich rodzajów jest bardzo wiele, należą do nich przykładowo akcje takie jak konkursy, promocje, przydzielanie kart stałego klienta. Ostatnio bardzo popularna stała się metoda opierająca się na przydzielaniu konsumentom punktów za określone zakupy. Później nabywca może zamienić zebrane punkty na różnorodne korzyści, na przykład obniżkę ceny.

Programy partnerskie przeznaczone dla pozostałych podmiotówIstnieje również sporo programów, które nie skierowane są do klientów lub potencjalnych klientów danej marki, a do partnerów biznesowych. Partnerami tymi mogą być przykładowo sieci dystrybucji wybranych produktów. Firmy (zobacz pożyczki inwestycyjne dla firm) sprzedające określony produkt również powinny być specjalnie motywowane i zachęcane do współpracy. Do tego wykorzystywane są tak zwane programy lojalnościowe b2b , których funkcją jest projektowanie i utrzymywanie korzystnych stosunków pomiędzy partnerami biznesowymi. Dobre stosunki z kolei zapowiadają owocną współpracę, a to oznacza korzyści dla obu firm.