Zastosowanie programów partnerskichWarto wspomnieć, że aktualnie ponad połowa Polaków przyznaje, że korzysta przynajmniej z jednego programu lojalnościowego. Programy takie mogą być bardzo różnorodne i odnosić się do rozmaitych dziedzin życia. Do najbardziej popularnych zaliczają się między innymi karty stałego klienta, które pozwalają na otrzymywanie rabatów na produkty i usługi. Ostatnio bardzo lubiane są także akcje związane ze zbieraniem punktów za kupowane produkty. Za odpowiednią zgromadzoną liczbę punktów uzyskuje się zniżki i rabaty w danym miejscu. Programy partnerskie bywają skierowane do wszystkich odbiorców albo do konkretnych grup, takich jak przykładowo opiekunowie najmłodszych.
Obsługa programów lojalnościowychObsługa kompleksowa obsługa programów lojalnościowych to zadanie ogromnie zaawansowane i wymagające sporej wiedzy. Wprowadzenie każdego programu wymaga bowiem przemyślenia bardzo wielu rozmaitych szczegółów, niekiedy także z pozoru mało ważnych jak odcień karty otrzymywanej przez klienta. Do tego celu zatrudnia się więc spółki z zewnątrz, których funkcja związana jest właśnie z zarządzaniem programami lojalnościowymi. Spółki tego rodzaju oferują kompleksową obsługę programu, tak że dana osoba nie musi się martwić o kwestie związane z programem.