PR - coraz więcej firm korzysta z tego typu usługi - czy jest to opłacalne?

Zalety współpracy z profesjonalną agencją PR mogą okazać się olbrzymie. Agencje public relations zajmują się - krótko rzecz ujmując - budową wizerunku przedsiębiorstwa, jej przedstawicieli, produktów i usług na rynku. Dzięki temu firma może liczyć na znaczne wzrosty efektywności, a jednocześnie żadna z osób pracujących w firmie nie musi poświęcać swego czasu na w/w aktywności.
Szkolenia dla firm
Autor: tec_estromberg
Źródło: http://www.flickr.com
Firma może podjąć współpracę z konkretną agencją PR na dwa sposoby: może podjąć współpracę tak zwaną projektową, czy też zdecydować się na stałą współpracę z takową agencją PR. W tym pierwszym przypadku współpracujące ze sobą biznesy nie związuje stała umowa i firma korzystające z usług agencji (zobacz ofertę naszej agencji pośrednictwa pracy) PR nie są ogarnięte przez nią wszechstronną obsługą (zobacz - http://prtime.pl/). W takim przypadku kontrahenci podpisują umowę na konkretne projekty. Cechą tego rodzaju współpracy jest niestety mała możność kontroli zleconych działań oraz ograniczona możliwość kontrolowania efektów pracy zatrudnionej agencji PR.

Drugim możliwym sposobem takiej współpracy jest sporządzenie z daną agencją PR stałej umowy. W tymże wypadku wybrana agencja w ramach stałej opłaty przygotowuje strategię komunikacji a także konkretny plan przedsięwzięć. Ponieważ obsługa pracowników agencji PR ma zakres wszechstronny, dlatego niezależnie na ilość informacji które należy sporządzić oraz posłać mediom płacimy stałą cenę, zatem w dłuższej perspektywie jest to forma bardziej opłacalna.




w biurze
Autor: U.S. Army Corps of Engineers
Źródło: http://www.flickr.com
Nie zapominać jednakże należy, że zakres prac agencji PR to nie tylko przekazywanie mediom informacji prasowych i urządzanie konferencji (więcej na ten temat - http://prtime.pl/oferta/projektowanie-kampanii-informacyjnych-i-promocyjnych/?lang=pl). Dużym atutem stałej współpracy z daną agencją PR jest niezmienny skład agentów współpracujących ze zleceniodawcą. Specjaliści ci bardzo dobrze znają swoją branżę. Osoby te dobrze znają problemy swoich klientów, budują one długotrwałe stosunki z lokalnymi mediami, są dobrze znane miejscowym mediom.

Musimy pamiętać że budowa wizerunku biznesu to proces ciągły i długotrwały. Z tejże większość firm decyduje się na długotrwałą kooperację z agencją PR. Szukając dobrej agencji PR zwracajmy uwagę na to jak jakimi osiągnięciami może się ona poszczycić, pytajmy o zrealizowane projekty, o byłych klientów. Nie wahajmy się skontaktować z jej byłymi klientami celem zasięgnięcia opinii o wybranej agencji PR z którą mamy zamiar podjąć współpracę.