Sprawne negocjacje w firmie

Komunikacja między ludźmi – pozornie rzecz banalna. Każdy z nas od otwarcia oczu rankiem po wieczorny paciorek się komunikuje. Od najprostszych pozdrowień w stylu „witaj”, po skomplikowane informacje przykładowo na temat swoich uczuć. Czynimy to wszystko intuicyjnie, prawie się nie myśląc o tym. O ile w osobistych kontaktach możemy sobie przyzwolić na dowolność, wolność a nawet błędy w tym temacie, to w relacjach firmowych wymaga się od nas profesjonalizmu i kompetencji. Z pewnością jednym ze składników nadmienionych pojęć jest umiejętność komunikowania się z kontrahentami w sposób przede wszystkim efektywny.

komunikacja

Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com
Niektórzy z nas mają znakomicie rozwinięte wyczucie na drugiego człowieka.

Kiedy przekonasz się, że pomocne okazałyby się dodatkowe treści na prezentowany temat, to kliknij tutaj oraz sprawdź także pozostałe wiadomości.

Im nie konieczne są specjalistyczne szkolenia z zagadnień komunikacji. Większa część z nas jednakże aby skutecznie reprezentować firmę na zewnątrz musi nauczyć się kilku rzeczy. Przeważnie jasno artykułować swoje oczekiwania (bez okazywania zbytecznej agresji), sztuki słuchania naszego rozmówcy i znajdowania wspólnych punktów stycznych tak, aby każda ze stron miała poczucie wygranej. Zajęcia pod tytułem „Szkolenia Komunikacja” z całą pewnością realizowane winny być w działach przedsiębiorstwa odpowiadających za kontakt z kontrahentami, a więc w wydziale marketingu, sprzedaży, czy w dziale zaopatrzenia. Nie jest to wszakże jedynie właściwością tych właśnie oddziałów (wszystko co musisz wiedzieć o szkoleniach z komunikacji).

Niezmiernie ważne są podobne umiejętności także u menadżerów wyższego i średniego szczebla. Treningi z obszaru komunikacji przydadzą się na pewno podczas negocjacji. W trakcie takich treningów kierownik czy dyrektor dowie się (albo sobie przypomni) jak wygląda mowa ciała – zarówno własnego jak i przeciwników – w negocjacjach. Nauczą się oni rozpoznawać i skutecznie reagować na ukryte komunikaty adwersarzy, a także panować w dużym stopniu nad własnymi emocjami.

Kliknij tu – ta unikalna strona (http://www.bhpprofesjonalnie.pl/) wzbudzi Twoje zainteresowanie. Znajdujące się tam treści dotyczą zbliżonej tematyki, co wpis, który teraz czytasz.

Takie umiejętności mogą w sposób istotny wpłynąć zysk firmy nie tylko poprzez zdobytą wiedzę o bardziej efektywnych negocjacji bądź kontaktów z kontrahentami. Także wpłyną one dodatnio na stosunki międzyludzkie wewnątrz przedsiębiorstwa. Lepiej komunikujący się personel to bardziej harmonijna współpraca, a w rezultacie wyższa jakość pracy jak też wydajność pracowników (więcej o autorze na

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>